• Nieuws
  • Odemar digitaliseert het inkoopproces

Odemar digitaliseert het inkoopproces

1 Jun 2021

Odemar Metaal blijft zich verder ontwikkelen en dat is goed nieuws. Niet alleen voor ons, maar ook voor jou. Want door het digitaliseren van ons inkoopproces kunnen we tijd besparen én efficiënter werken. Lees je mee?

Tijdens een inkoopproces met onze leverancier wordt er veel informatie over en weer uitgewisseld via e-mail, excel-bestanden, pdf-bijlages en pakbonnen. Belangrijke data uit deze documenten moet vervolgens handmatig verwerkt worden in ons ERP-systeem. Een tijdrovend én foutgevoelig proces. Dat kan beter!

Digitale koppeling met onze leverancier

Sinds kort maken wij gebruik van Gatewise, een softwareprogramma waarmee verschillende IT-systemen met elkaar worden verbonden. Het overtypen van belangrijke data is hiermee verleden tijd: met deze koppeling wordt ons inkoopproces volledig geautomatiseerd. Nieuwe orders worden direct ingeschoten in het systeem van onze leverancier en ook de verdere afhandeling gebeurt digitaal.

Pilotproject

Op dit moment zijn wij een pilotproject gestart met onze leverancier MCB. Samen zijn we het digitale inkoopproces aan het uittesten en de eerste orders zijn inmiddels besteld. Eén ding is zeker: het digitaliseren van ons inkoopproces scheelt ontzettend veel tijd. En de tijd die overblijft besteden we graag aan onze klanten ;).

Wil je hier meer over weten of kunnen we je ergens anders mee van dienst zijn? Neem gerust contact met ons op.

Terug naar overzicht